کارم چند رنگه ؟
انواع رنگ
انواع رنگ و کاربرد آن و شیوه انتخاب رنگ در تبلیغات و برندسازی بسیار حائز اهمیت است.
در روانشناسی رنگها به این نکته اشاره می شود که رنگ با اثرگذاری بر مخاطبین با آنان ارتباط برقرار می نماید، بنابراین شناخت انواع رنگ می تواند در مسیر کاربرد رنگ در بازاریابی و فروش به شما کمک نماید.
در هنگام تشریح انواع رنگ ، مسئله اساسی انتخاب رنگ مناسب از بین انواع رنگ موجود است ، بنابراین قدرت تجزیه و تحلیل رنگ ها بسیار مهم خواهد بود.
روانشناسی رنگها در برندسازی و بازاریابی، موضوعی بسیار پیچیده است.
سه نوع رنگ مختلف وجود دارد:
رنگ های اولیه ، ثانویه و ثلاثه. رنگهای اصلی قرمز ، زرد و آبی است.
رنگ های ثانویه سبز ، نارنجی و بنفش است.
رنگ های سوم به رنگ های زرد-نارنجی ، قرمز-نارنجی ، قرمز-بنفش ، آبی-بنفش ، آبی-سبز و زرد-سبز است.
این ۱۲ رنگ است که به طور معمول در یک چرخ رنگ ظاهر می شود.