کمیاب سخن

تبلیغات منفی

تبلیغات منفی، که همچنین به عنوان “جذب منفی” نیز شناخته می‌شود، یک مفهوم شناخته شده در حوزه بازاریابی است که بر ایجاد پیام‌های تبلیغاتی متمرکز بر برجسته کردن جنبه‌های نامطلوب محصولات، خدمات، سازمان‌ها یا ایده‌های رقیب تکیه می‌کند

تبلیغات منفی یک سری پیامد ها را با خود به دنبال دارد که می‌تواند بر  بازاریابی، تأثیرگذار باشد:

استفاده گسترده از تبلیغات منفی می‌تواند اعتماد را در حوزه بازاریابی زیر سوال ببرد. هنگامی که مصرف‌کنندگان با یک سیل تبلیغات منفی مواجه می‌شوند، ممکن است به تمامی چارچوب ها مشکوک شوند و اعتمادشان از دست برود.

تبلیغات منفی می‌تواند در مدت کوتاه توجه مشتری را به خود جلب کند، اما به اعتبار طولانی مدت برند آسیب می زند.

تبلیغات منفی در مسیر تبلیغات بین برجسته‌سازی نقاط قوت خود و توجه به نقاط ضعف رقبا  یک مرز باریک است.

ضربه به  تصویر یک برند می‌تواند منجر به از دست دادن وفاداری و اعتماد مشتری شود که ممکن است به کاهش سود آوری منجر گردد.رواج تبلیغات منفی می‌تواند رقیب را نیز تضعیف کند و این، به نوبه ‌خود می‌تواند روحیه همکاری و پیدا کردن راه حل در مواقع حساس را از بین ببرد.

نظرات بسته شده است.